Menu
Your Cart

Polityka gwarancyjna

 

Dla Twojego spokoju oferujemy gwarancję na wszystkie nasze produkty.
Jeśli chcesz skorzystać z prawa do gwarancji, skontaktuj się z nami, a my poprowadzimy Cię przez ten proces.

 

CO DOSTAŁEŚ?

 

GWARANCJA

6 MIESIĘCY - 5 LAT

 

SZYBKA ODPOWIEDŹ

 

WSPARCIE AGENTA

 

POLITYKA SERWISOWA GWARANCYJNEGO


Wszystkie produkty dostarczane przez BALKAN ENERGY posiadają okres gwarancji zgodny z wymogami prawodawstwa europejskiego. Możliwe są różnice w podgrupach produktów. Szczegółowe informacje można znaleźć w dokumentacji dołączonej do produktu.

1. Gwarancja na produkt jest ważna tylko wtedy, gdy dołączono do niej:
- Oryginał dokumentu zakupu (paragon, faktura, umowa najmu).
- Inne dokumenty.

1.1 BALKAN ENERGY zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania usługi gwarancyjnej w przypadku zmiany, przekreślenia lub uzupełnienia danych podanych w karcie gwarancyjnej.

2. W przypadku awarii do obowiązków BALKAN ENERGY należy:
- Doprowadzenie wadliwego produktu do zgodności z umową sprzedaży, w ustawowym terminie.
- Wymienić wadliwy produkt według własnego uznania.
W przypadku wymiany produktu, może on zostać wymieniony na ten sam model lub na inny równoważny model, posiadający takie same właściwości funkcjonalne i techniczne jak produkt oryginalny.

3. Gwarancja nie obejmuje:
- Przeprowadzania przeglądów okresowych, serwisowania, naprawy lub wymiany części zużytych w wyniku normalnej eksploatacji.
- Wad spowodowanych nieprawidłowym użytkowaniem lub instalacją (przeciążenie, uszkodzenia mechaniczne, wstrząsy, narażenie na temperaturę, wilgoć, płyny, kurz, żywność, napoje, przedmioty, rośliny, zwierzęta, owady, substancje toksyczne lub inne czynniki poza dopuszczalnymi granicami), użytkowanie produktu w sposób inny niż opisany w instrukcji obsługi. 
- Gdy nie są spełnione warunki opisane w instrukcji obsługi dotyczące transportu, instalacji, obsługi i przechowywania.
- Uszkodzeń spowodowanych porażeniem prądem, piorunami, powodziami, pożarami, wojnami, nieposłuszeństwem obywatelskim, siłą wyższą, działaniem niestandardowego zasilacza lub innymi czynnikami zewnętrznymi niezależnymi od Producenta, Importera i Sprzedawcy.
- Podczas pracy z niestandardową siecią zasilającą, z innymi nieodpowiednimi lub niestandardowymi urządzeniami.


4. Gwarancja nie ogranicza praw konsumenta określonych przepisami prawa europejskiego.

5. Niezależnie od gwarancji handlowej, sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową sprzedaży zgodnie z przepisami Dyrektywy (UE) 2019/2161.

PIECE, KUCHENKI I KOTŁY OPALANE NA DREWNO/PIECE I KOTŁY NA PELLET:

  1. STANDARDOWA 2-LETNIA GWARANCJA

Aby zapewnić optymalną wydajność, urządzenie grzewcze należy podłączyć do odpowiedniego komina, przestrzegając odpowiednich wytycznych technicznych. Nie zapomnij obsługiwać go zgodnie z dostarczonymi instrukcjami. Zaleca się, aby wykwalifikowany kominiarz sprawdził przydatność komina. Dla Państwa spokoju udzielamy dwuletniej gwarancji na urządzenie grzewcze, z wyłączeniem okładzin takich jak płytki, kamień naturalny, metal oraz elementy podlegające normalnemu zużyciu. Ponadto oferujemy dobrowolną GWARANCJĘ NA CZĘŚCI ZAMIENNE*. 
W przypadku, gdy piec lub wkład grzewczy jest wodonośny, istotne jest odpowiednie włączenie go w obieg grzewczy. Nieprawidłowe połączenia mogą mieć wpływ na trwałość urządzenia. Należy pamiętać, że wszelkie szkody powstałe w wyniku błędów instalacji na miejscu nie są objęte naszą gwarancją.
 Niektóre przykłady komponentów nieuwzględnionych obejmują: 

  • Uszczelki jak uszczelki do drzwi i okien 
  • Wykładziny/płytki komory spalania wykonane z szamotu, specjalnej ceramiki lub wermikulitu 
  • Szyby komory spalania 

Należy pamiętać, że nasza gwarancja i rękojmia nie obejmują szkód spowodowanych przez: 

  • Pęknięcia lub rdza na skutek przeciążenia termicznego (praca powyżej dopuszczalnej ilości paliwa) 
  • Niewłaściwa obsługa, użytkowanie i konserwacja 
  • Uszkodzenie elektroniki spowodowane porażeniem prądem lub niewłaściwym użytkowaniem urządzenia
  • Nieprzestrzeganie instrukcji montażu i obsługi 
  • Stosowanie nieodpowiednich paliw 
  • Awarie spowodowane warunkami lokalnymi, takimi jak niewystarczający ciąg kominowy lub utrudniony dopływ powietrza do spalania 
  • Tworzenie się rdzy na skutek nadmiernej wilgoci lub agresywnych środków czyszczących 
  • Odbarwienie farby piecowej na skutek przeciążenia termicznego 

Chociaż farba jednostki jest odporna na temperatury panujące w komorze spalania, może wystąpić korozja powierzchniowa ze względu na czynniki środowiskowe i właściwości paliwa. Jest to normalne i nie ma wpływu na żywotność urządzenia. Pamiętaj, używanie nieodpowiedniego paliwa lub przeciążenie urządzenia grzewczego może spowodować przedwczesne zużycie, które nie jest objęte naszą gwarancją. Gwarancja rozpoczyna się w dniu dostawy lub montażu. Rozwiązujemy reklamacje poprzez naprawę lub wymianę uszkodzonego elementu. Koszty transportu i instalacji nie są zwracane, chyba że określono inaczej. W przypadku reklamacji prosimy o kontakt, w razie potrzeby załączając dokumentację fotograficzną. Zadecydujemy o najlepszym sposobie działania, aby rozwiązać problem.

  1. GWARANCJA NA CZĘŚCI ZAMIENNE:

2.1. Piece, kuchenki i kominki opalane drewnem:

Części zamienne objęte są gwarancją na elementy podlegające normalnemu zużyciu, takie jak:

  • Uszczelki
  • Uszczelki
  • Szyby szklane 
  • Klamki
  • Wszystkie części, które można wyjąć z komory spalania.
  • Przebarwienia lakieru – dostarczamy oryginalną, fabryczną farbę w sprayu

 Gwarancja nie obejmuje robocizny. Gwarancja traci ważność, jeśli urządzenie nie zostanie zainstalowane i przetestowane przez kompetentnego instalatora oraz zgodnie z instrukcjami zawartymi w instrukcji instalacji dołączonej do urządzenia.

2.2. Kotły na paliwo stałe oraz piece i kotły na pellet:

Części zamienne objęte są gwarancją na elementy podlegające normalnemu zużyciu, takie jak:

  • Uszczelki i izolacje
  • Uszczelki
  • Szyby szklane 
  • Klamki
  • Wszystkie części, które można wyjąć z komory spalania
  • Elektronika (1 raz na typ części)
  • Farba

Gwarancja nie obejmuje robocizny. Gwarancja traci ważność, jeśli urządzenie nie zostanie zainstalowane i przetestowane przez kompetentnego instalatora oraz zgodnie z instrukcjami zawartymi w instrukcji instalacji dołączonej do urządzenia.
 

 

 

Jesteśmy tu dla Ciebie.

Skontaktuj się z działem wsparcia BALKAN ENERGY

Skontaktuj się z nami online za pośrednictwem czatu lub wyślij e-mail i uzyskaj pomoc eksperta na swoim komputerze, urządzeniu mobilnym lub tablecie.

SALES@BALKANENERGY.PL